Hallooo - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Samantha Harms - WaarBenJij.nu Hallooo - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Samantha Harms - WaarBenJij.nu

Hallooo

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

29 Mei 2018 | Sierra Leone, Freetown

Waar het in het vorige verslagen vooral ging over dat je afscheid aan het nemen bent, en het proberen om alles te regelen staat deze week in het teken van nieuwe dingen.
Als ik zo voorzichtig heel optimistisch mag zijn, valt het me tot nu toe eigelijk alles mee. Mensen waarmee we hier zitten(Robert z'n collega's) zijn super aardig, de mensen die hier op de compount werken zijn super aardig. Het huisje is prachtig en het eten is goed. Eigelijk alles wat ik nu nodig heb. Zelfs de dieren hier hebben een zwak voor me, helaas heb ik het dan niet alleen over de 2 lieve hondjes die hier rondlopen. Robert had toen hij hier alleen woonde nog nooit ongedierte in huis gehad(zegt hij) , ik tel nu op dag 3 toch al 2 hele grote spinnen(zoiets als je handpalm) en een mega kakkerlak. Wat zoals ik van de andere mannen hier hoor, heel normaal is.
Zondag een gesprek gehad met de eigenaar van Toma (de compount) om hier aan het werk te gaan. Dat gaat dan ook gebeuren. Maar ze zijn hier lekker beschermend over mij, dus we pakken het rustig aan. Gister met een beveiliger en een dame die over de inkopen gaat een supermarkttour gedaan. En een hele kleine vismarkt. De grotere markten wachten we nog eventjes mee, omdat dat heel hectisch blijkt te zijn.
Voor het eerst in me leven doe ik nu maar niet eigenwijs en doe ik keurig wat de rest denk dat goed voor me is.

  • 30 Mei 2018 - 09:56

    Margreet:

    Lieve Robert, lieve Samantha, wat een waanzinnig avontuur in het vooruitzicht.
    Leuk hoor om het thuisfront via deze site in informeren over het wel en wee van jullie verblijf aldaar.
    Ik kijk met spanning uit naar foto's en reisverslagen.
    Heel, heel veel plezier en succes met jullie loopbaan.

    Hartelijke en verre knuffels,
    Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 04 April 2018
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 8241

Voorgaande reizen:

15 November 2020 - 12 December 2020

Mexico

22 Mei 2018 - 22 Mei 2020

2 Jaar Sierra Leone.

Landen bezocht: