stukje van de husband - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Samantha Harms - WaarBenJij.nu stukje van de husband - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van Samantha Harms - WaarBenJij.nu

stukje van de husband

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Samantha

14 Juli 2018 | Sierra Leone, Freetown

Samantha heeft alweer een tijdje niets meer van zich laten weten…. Oei oei oei. Zal ze dan toch haar draai gevonden hebben? Ik had oorspronkelijk bedacht dat ze hier op het compound als kok aan de slag zou kunnen. Een leuke eerste aanzet om vanuit die rol een beetje om zich heen te kijken naar ander leuke bezigheden.
Maar zoals met veel dingen die men vooruit probeert te plannen ontrafelt de toekomst zich toch vaak anders dan vooraf bedacht.
Samantha is bevriend geraakt met Filipino Robert. Ik heb in 2015 met het vorige project al met Robert samen gewerkt in Sierra Leone. Deze man lievende man is dol op winkelen en neemt Samantha op sleeptouw mee naar alle marktjes waar de gemiddelde bleekneus niet eens vanaf weet.

Ineens wordt mijn vrouw lief in korte tijd een stuk wereldwijzer dan ik. En ondanks dat ik het niet graag toe geef ben ik toch wel een beetje trots op haar.

Terwijl zij overdag de markten en bouwzaken af struint op zoek naar spullen die wij nodig hebben probeer ik te helpen om het project de juiste kant op te sturen. Dit gaat gestaag. Waar wij westerlingen snel willen werken, blijkt dat in Afrika zaken anders verlopen dan wij gewend zijn. Bij het maken van een beslissing is het de vraag of het stamhoofd of de bedrijf oudste het ermee eens is. Logica is uiteraard van ondergeschikt belang……. Maar goed, ik wilde zo graag in het buitenland werken. Dan moet ik me als onwetende buitenlander ook aanpassen. Oeps, dat was ik vergeten. Maandag maar een paar uur te laat naar werk om goede wil te tonen in het integratie traject.

  • 16 Juli 2018 - 15:58

    Marja Schot:

    Leuk dat jij wat geschreven heb zo blijven we op de hoogte, fijn dat alles goed gaat en samantha zich best vermaakt,maar wie weet slaat ze straks aan taarten bakken en kan ze die meschien wel kwijt. Groeten uit zonnig Schagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 04 April 2018
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 8240

Voorgaande reizen:

15 November 2020 - 12 December 2020

Mexico

22 Mei 2018 - 22 Mei 2020

2 Jaar Sierra Leone.

Landen bezocht: